מהי אוסטאופתיה?

אוסטאופתיה היא תורת רפואה אלטרנטיבית שיוסדה באמצע המאה ה-19 על ידי רופא בשם ד"ר אנדרו טיילור סטיל.

הפילוסופיה מתמקדת במערכת המוסקולו-סקלטלית (שלד-שריר) הכוללת בתוכה את העצמות, השרירים ורקמות חיבור מסוגים שונים, ובהשפעה שלה על האיברים החיוניים והתפקוד היומיומי.

לאוסטאופתיה שלושה עקרונות מרכזיים:

1. המבנה הגופני ותפקודו - שניהם בעלי השפעה הדדית אחד על השני.

2. הגוף הוא יחידה אחת, בעלת מנגנון החלמה עצמאי המאפשר יכולת ריפוי פנימית.

3. חוק העורק - הנוזלים בגוף הם המכריעים על בריאותו.

בעזרת שלושת העקרונות הנ"ל הטיפול האוסטאופתי משיב תנועה לכל חלקי הגוף, מאזן לחצים בין החללים השונים, מעודד זרימת נוזלים חופשית ותומך ביכולת של הגוף להבריא, לשמור על הומאוסטזיס וחיוניות.

האוסטאופתיה משלבת מגוון טכניקות טיפוליות אשר כוללות מגע על מנת לאבחן ולטפל בטווח רחב של מצבים רפואיים החל משורש הבעיה, פיצויים שהגוף ערך כתגובה, והתסמינים שנבעו מהם.

הטיפול עצמו מתקיים בפורמט של תרפיה במגע (תרפיה מנואלית) מערבת טכניקות כגון מניפולציות, עיסוי רקמות, מתיחות והנעות מפרקים כדי לשפר את התפקוד של מערכת השלד-שריר ודרכה לקדם החלמה ואיכות חיים.

בזמן תהליך טיפולי אנו מעודדים את המטופל למודעות תנועתית, תרגול גופני ותזונה מותאמת ומאוזנת כדי להגיע לתוצאות מקסימליות, ובמידת הצורך ממליצים לשלב גישה מולטידיסציפלינרית.

האוסטאופתיה מסייעת בבעיות שלד-שריר וגם במצבים גופניים נוספים כמו הפרעות במערכת העיכול, קשיי נשימה והפקת קול, כאבים סביב המחזור החודשי, מיגרנות ומחלות הנובעות ממתח.

בישראל, לימודי האוסטאופתיה כוללים 4.5 שנות לימוד וחובת 1000 שעות סטאז' בקליניקה מקצועית בפיקוחו של אוסטאופת מורשה. תעודת D.O ניתנת למי שעובר בהצלחה מבחן הסמכה מטעם האיגוד המקצועי לאוסטאופתיה.

אוסטאופתיה קרניאלית

אוסתאופטיה קרניאלית

קרניו-סקרל הינו ענף ברפואה האוסטאופתית שמתייחס לגולגולת, חוט השדרה ועצם העצה (סקרום) כמערכת אחת המשפיעה על מערכת העצבים, הנוזלים וקרומי המוח שבתוכה.

בעזרת מגע עדין וקשוב, ניתן לסייע במגוון מצבים ככאבי ראש, טינטון, סחרחורות, טראומה, וכתמיכה בטיפול האוסטאופתי הכללי.

אוסטאופתיה ויסרלית

אוסתאופטיה ויסרלית

גישה ייחודית לאוסטאופתיה, שבה בעזרת מניפולציות עדינות ולא פולשניות האוסתאופט\ית מטפל\ת בתנועת האיברים הפנימיים ובאיזון המתחים ברקמות החיבור בחלל הבטן, האגן והחזה. גישה בטוחה ובעלת תוצאות טובות בהפגת כאבים עיקשים, כאבי מחזור ושיפור תפקודי כללי.

אוסטאופתיה סטרוקטורלית

אוסתאופטיה סטרוקטורלית

טיפול בגישה הסטרוקטורלית מתמקד במערכת השלד-שריר ובמבנה האנטומי של הגוף, ובאופן שבו הם משפיעים על התנועה והתפקוד היומיומי.

על ידי מניפולציות על מערכת השלד והשריר,

כמו הנעות מפרקים, מתיחות, עיסויים ועוד, האוסטאופת\ית משפר את התנועתיות ומשיב לגוף את חיוניותו.

שאלות נפוצות

כמה זמן אורך טיפול אוסטאופתי?

טיפול ראשון אורך כשעה וכולל תשאול רפואי מקיף, בדיקות, טיפול וסיכום כולל תרגילים מותאמים אישית.

טיפולי המשך אורכים בין 45-50 דקות.

כמה טיפולים אני אצטרך כדי להרגיש טוב יותר?

כל מקרה לגופו, תלוי באופי התלונה.
אנו מצפים לראות שיפור כבר אחרי הטיפול הראשון, והטבה משמעותית אחרי 3-5 טיפולים.

באילו בגדים צריך להגיע לטיפול?

הטיפול האוסטאופתי הוא ידני, ומתבצע בביגוד מלא.

לבשו בגדים נוחים לתנועה - מכנסי ספורט, טייטץ, טישירט, חזייה ללא ברזלים.

רצוי שהביגוד יהיה צמוד וקצר ככל הניתן כדי לאפשר בדיקות מהימנות וטיפול מדוייק ויעיל.
במידת הצורך נבקש לחשוף עור באופן מקומי.

האם הטיפול האוסטאופתי כואב?

המגע האוסתאופטי הוא עדין ולא פולשני, ללא כאב. עם זאת טכניקות מסויימות עלולות לעורר חוסר נוחות זמנית.

ייתכן שהתחושה תישאר עד 48-72 שעות לאחר הטיפול. ניתן למרוח משחות להקלה בכאבי שרירים במידת הצורך.

האם מותר לבצע פעילות גופנית אחרי הטיפול?

רצוי לנוח ולא לבצע פעילות גופנית מאומצת 24 שעות לאחר הטיפול.

מותר ואף רצוי לבצע פעילות גופנית מתונה כגון הליכה של כ-20 דקות שעוזרת להזרים את הדם ולקדם החלמה.

יש לי ביטוח בריאות, האם יש החזר על טיפולי אוסטאופתיה?

מטופלים בעלי פוליסת ביטוח בריאות פרטי הכוללת "רפואה משלימה" יכולים לקבל החזר בהתאם לכללי הפוליסה.